Veel winkels hebben dagelijks aantallen bezoekers die de winkel bezoeken en ook een aankoop komen doen bij de desbetreffende winkel. Je zal als winkelier veel tijd en moeite in de winkel moeten steken als je wilt dat je klanten blijven terugkomen en om de winkel op een goede manier te onderhouden. Een goede inzicht hebben in je klanten is dus van groot belang en daar zijn aardig wat manieren voor om deze gegevens te verzamelen. Dit noemen wij ook wel retail statistieken en die kunnen allerlei gegevens laten zien van de winkel die van belang zijn. Vanuit daar kun je gegevens vaststellen en eventueel een nieuw strategie kiezen of een bestaande strategie verbeteren om meer verkopen en/of bezoekers te realiseren. Er zijn veel bedrijven die zich op deze markt bevinden en de winkel een goed beeld kunnen geven van bepaalde gegevens die van belang zijn voor de winkel. Wat erg belangrijk is om te weten hoeveel bezoekers dagelijks de winkel bezoeken, maar ook hoeveel er de winkel voorbij lopen zonder naar binnen te lopen. De techniek die wordt gebruikt hiermee is met een bepaalde sensor die Wi-Fi signalen oppakt van mensen met een smartphone die Wi-Fi ingeschakeld hebben staan. Dit wordt een passanten teller genoemd en die pakt dus de signalen op van klanten, maar ook van passanten. Op deze manier meten is een zeer effectieve manier, alleen het is wel van belang dat de Wi-Fi signalen van de passanten te meten zijn, anders is het onderzoek wat minder valide. Mensen zonder signaal worden niet opgenomen in de statistieken, maar vaak wordt vergeten de Wi-Fi sensor uit te zetten, waardoor er genoeg mensen onderzocht kunnen worden. Met deze gegevens kunnen veel dingen worden gemeten en verschillende conclusies getrokken worden. Daarnaast zijn er ook veel andere gegevens beschikbaar met grotere, uitgebreidere onderzoeken en kunnen deze zeker van zeer groot belang zijn voor jouw winkel! |
Lees meer : http://www.crumbbase.nl/ |