Je kunt zowel privé als zakelijk niet meer zonder digitale omgeving. Vanaf een andere plek in het land contact houden met je koelkast, thermostaat en deurbel thuis is inmiddels de normaalste zaak van de wereld. En dan heb je het nog niet eens over de verschillende computers, tablets en telefoons in huis die via je interne netwerk lopen en gebruik maken van dezelfde apps. Bij je bedrijf zie je dit soort processen op een nog grotere schaal en met een nog veel hogere impact wanneer het ergens in één of meerdere van de schakels eens mis zou gaan. Wanneer ga je dan nadenken over het business process automation? Het automatiseren van je algemene, digitale bedrijfsprocessen zou namelijk een hoop goeds voor de organisatie kunnen doen. Voordelen van BPA – business process automation Als er geregeld fouten worden gemaakt binnen de keten en deze misstappen kosten tijd, geld en zorgen voor een neerwaartse spiraal in het ervaren van de kwaliteit van dienstverlening door de klant of eindgebruiker, dan kan automation je bedrijf weer op de rails krijgen. Het laatste dat je wilt, is dat de menselijke factor je (potentiële) klanten kost of dat je hierdoor orders en inkomsten misloopt. Ook een klachtenmanagementsysteem kan gebaat zijn bij een geautomatiseerd proces. Wanneer een klacht binnenkomt, kan deze automatisch naar de juiste afdeling en persoon doorgestuurd worden. De klant krijgt automatisch bericht van de registratie van zijn klacht en hij wordt op de hoogte gehouden van de voortgang of afronding van het probleem. Ruimte om te investeren Als je bedrijf niet te maken heeft met fouten die zich telkens herhalen, kan het nog steeds slim zijn om processen binnen je bedrijf te automatiseren. De financiële injectie die je hiermee doet, levert je – linksom of rechtsom – altijd iets op. Je hoeft je minder zorgen te maken over digitale taken waar vroeger een handmatige actie voor ingezet moest worden. Nu lijken de processen meer vanzelf te lopen en dat is de investering meer dan waard. Door: Novictus
|
https://www.novictus.nl/ |