Webcompleet
Image default
Vervoer en transport

Bezorging

Het vervoer per pakket is de laatste jaren enorm populair geworden. Webwinkels maken een explosieve groei door en de producten dienen ook aan de man te worden gebracht. Omdat de markt steeds meer groeit neemt ook het aantal opties steeds meer toe. Sommige mensen zien de bomen door het bos niet meer en het is dan ook voor veel mensen moeilijk om een juiste koerier te kiezen.

In Engeland trekt men in paniek aan de bel. Er is een enorme toename aan groei in het webwinkelen en al die pakketten moeten natuurlijk bezorgd worden. De transport sector kent natuurlijk ook gouden tijden maar heeft wel een probleem daar. Er is namelijk een zorgwekkend tekort aan bezorgende chauffeurs, waardoor hoogstaande beloftes van de webwinkels niet meer bijgebeend kan worden.

Omdat uiteindelijk de klant koning is zal ook bij de koerier een hoge servicegraad een vereiste zijn. Zij zijn immers de tussenschakel tussen bedrijven en haar consumenten. Maar ook de bezorgdiensten hebben een flinke vinger in de pap. Zo wordt sinds januari bij de Amerikaanse vervoerders UPS en Fedex de verzendkosten pakket bepaalt aan de hand van gewicht en volume. Dit omdat veel bedrijven hun pakketten in relatief grote dozen vervoerde waardoor er vooral ook veel lucht vervoerd werd. In Nederland is er op dit moment nog geen sprake van deze manier van prijsberekening maar dat is volgens experts slechts een kwestie van tijd.

Een andere trend in bezorgingsland is het pakket versturen naar onbemande afhaalpunten. Omdat veel mensen overdag aan het werk zijn, of geen zin hebben om de hele dag thuis te wachten tot een pakket eindelijk bezorgd wordt zijn er dus afhaalpunten. Een voorbeeld hiervan is het initiatief De Buren, een hoop kluizen bij elkaar waar men via de mail een code voor een bepaalde kluis ontvangt die vervolgens geopend kan worden. Deze onbemande afhaalpunten zijn 24 uur per dag geopend. Consumenten hebben een hekel aan verplichtingen en een van die verplichtingen is bijvoorbeeld het wachten op een pakketje thuis. Verder heeft 52% van de werknemers het verboden om pakketjes te laten bezorgen op werk. Al is de reden mij niet helemaal duidelijk waarom dit niet kan.

Lees meer : http://www.cheapcargo.com