CRO als verlengstuk van je marketingactiviteiten

Er zijn verschillende marketingactiviteiten die je kunt doen. Denk aan SEO, waarmee je extra bezoekers verkrijgt via zoekmachines. Ondernemers weten maar al te goed dat het belangrijk is om de juiste activiteiten in te zetten om bezoekers over te halen om bij jou een aankoop te doen. 

CRO is een belangrijk verlengstuk voor allerlei marketingactiviteit. In dit artikel leggen wij je uit wat je er precies mee kunt. En uiteraard ook wat het is. 

Wat is CRO? 

CRO staat voor Conversion Rate Optimization. De term verklapt het al een beetje, maar je gaat jouw conversieratio optimaliseren. Dit doe je met behulp van data. Wanneer je bijvoorbeeld een webshop hebt, dan kun je nagaan welk gedrag bezoekers vertonen op de website. Dit gedrag kun je analyseren en zo zien of dit ook het gedrag is, dat jij graag wilt. Je wilt namelijk dat bezoekers bepaalde acties doen op je website, zoals een aankoop doen. 

Heb je hier echt hulp bij nodig? 

Ja, het is slim om hulp te vragen van een CRO specialist. Zij helpen je namelijk meer te halen uit de data je hebt. Een goed voorbeeld hiervan is de data uit Google Analytics. Je ziet dat bezoekers tijdens het afrekenen toch de webshop verlaten. Dit is waardevol om te weten, maar je weet dan nog niet waarom een bezoeker de website verlaat. 

 

CRO specialisten gaan op onderzoek uit om ervoor te zorgen dat je precies weet waarom iemand jouw webshop verlaat. De oorzaak van het probleem wordt achterhaalt. De data wordt gekoppeld met de kennis van de CRO specialist. Zo weet je precies wat je moet optimaliseren om tot hogere conversie te komen. 

CRO stelt jouw bezoeker centraal 

CRO kun je zien als een verlengstuk van alle marketingactiviteiten. De content op je website, de afbeeldingen, de advertenties, elk onderdeel moet leiden tot conversie uiteindelijk. Zo moet jouw website ontworpen zijn voor jouw doelgroep. Een gebruiker moet zich thuis voelen en snappen wat je wilt. Dankzij CRO worden alle elementen verbeterd. 

Het is dus niet een kwestie van nieuwe mensen aantrekken, maar jouw huidige bezoekers beter bedienen. En als je niet de juiste bezoekers hebt, dan moet je die vervolgens natuurlijk weer aantrekken met bijvoorbeeld SEO. Je richt de omgeving in zodat jouw bezoekers sneller converteren. 

CRO is ontzettend waardevol om jouw marketingactiviteiten succesvoller te maken. Dankzij specifieke kennis en data maak jouw kanalen succesvoller.