Webcompleet
Image default
Internet

Tips voor een succesvolle website

Het hebben van een goede website is super belangrijk. Het kan je veel bezoekers opleveren. Als ondernemer is dat natuurlijk wat je wilt. Je website is ook meteen je visitekaartje. Hier doen potentiële klanten vaak hun eerste indruk op. Reden genoeg om in te zetten op een online omgeving die tip top in orde is. Onderstaande tips gaan je op weg helpen!

Gebruikerservaring

Houd altijd je bezoekers in gedachten bij het vormgeven van je website. Zorg er voor dat de website overzichtelijk is. Een bezoeker moet eenvoudig de juiste informatie of producten kunnen vinden. Pagina’s moeten snel laden. Je website moet veilig zijn. Dit alles zorgt ervoor dat een bezoeker prettig en moeiteloos navigeert op jouw site (en dus blijft – vergis je er niet hoe snel iemand vertrekt wanneer een pagina vastloopt bijvoorbeeld). 

Doelen

Zorg dat elke pagina van je website een doel heeft. Dit is prettig voor jou, want je wilt waarschijnlijk dat een bezoeker een bepaalde actie uitvoert: van het bestellen van een product tot het aanvragen van een offerte. Je maakt het ook voor je bezoekers makkelijker als zij weten wat een webpagina te bieden heeft en hoe ze actie kunnen ondernemen.

Huisstijl
Een website moet informatief zijn maar het oog wil ook wat natuurlijk. Een site die aantrekkelijk vormgegeven is? Dat is een dikke plus. Voer je in het design jouw huisstijl door, dan werk je eveneens aan de herkenbaarheid van jouw onderneming. Denk hierbij aan kleurgebruik maar bijvoorbeeld ook de tone of voice. Voer deze aspecten consistent door op je hele website.

Doelgroep

Vergeet nooit wie jouw klanten zijn. Houd hen in gedachten bij alles wat je voor je website doet. Bedenk waarom zij jouw site bezoeken en hoe je hen het beste kunt helpen. Houd je klant in gedachten bij het vormgeven van je website menu, het schrijven van content, het schieten van beeldmateriaal, het bedenken van acties, et cetera.

Hulp nodig?

Van online vindbaarheid tot lead generation en growth hacking, je kan niet altijd alles zelf doen. Soms heb je de tijd niet, de kennis niet of ontbreekt het je aan de skills. Dat is niet zo gek. Online marketing is waarschijnlijk niet jouw vakgebied. Wil je toch online groeien en het verkeer naar en op je website boosten? Het kan zeker de moeite waard zijn om de hulp van professionals in te schakelen. Zij zijn als geen ander thuis in het online landschap en kennen alle digitale sales en marketing tools.